Subscribe:

Rakan Sekutu

Thursday, April 17, 2014

Perintis Warisan Generasi Baru

Udah lame tidak mengupdate blog ni, bukan bersarang ja,bersemak samun, berkarat, kulat mulat, lipas beranak pinak sudah,,

Kali ni nak cerita sket tentang dikir barat Perintis Warisan yg di anggotai oleh ahli2 baru kebanyakannya(aku yg paling otai nih,4 tahun bertahan).haha....

Mane yg lama?
Yang lama ada yg udah grad, berenti belajar dan xdpat stay kolej(dok umah sewa)
apa2 pon, semua ahli2 dan bekas ahli tidak akan aku lipakan jasa korang...
tak kira dari kolej mana.. kolej perempuan sekali pon(biar tak penah kenal diorg,haha)


Ahli kuat dikir UNIMAS nih(abg misai tu Nogori,yg lain klate)

Terima jelah gambar nih walau mata sorang2 menyeramkan..haha
Tapi maaf lah ye, koleksi gambar2 dari kolej sendiri ja yg ada...huhu..apa nak buat,juru gambar dr member2 satu kolej jugak..ape pon korg terbaik, sbb sanggup memperjuangkan seni dikir barat.

BRC
Perintis Warisan
Sumpah Pemuda

Tata~

Saturday, December 1, 2012

iBuildApp~Apekah?

Apakah yang anda tau pasal web nih?ajar2...heheh..

Tuesday, August 14, 2012

BILA ORANG KRISTIAN BERCAKAP MENGENAI HUKUM HUDUD


Tau tak kita ni yang beragama islam ape itu hukum hudud?jangan tau sebut jer, malu kok ram

Friday, April 13, 2012

Pelik nih...Lipas Beranakk

Aduhai...sudah sekian lama ambo tidak mengupdate kan blog ini yang menyebabkan cicak2 pokke2 datang melepak untuk memakan labah2 yang kian memenuhi,,,

Cerita kali nih ambo dapat tentang seekor serangga yang sememangnya bila di gelar serangga akan bertelur untuk membiak..begitu juga spesis lipas..
 
Tapi kali ni lain, gambar2 yang ambo sediakan kat bawah ni memaparkan seekor lipas yang sedang melahirkan anak2nya dengan cara beranak. ajaib2.



putih lagi anak2 lipas nih, nanti hitam la dia,,sbb kuat main panas...


melimpah2 anak

banyak tul anak2 beliau

Yang atas kepala si ibu tu mesti anak bongsu tuh..paling manje..hehe

lepas lahir tu terus bleh breakfirst...



Saturday, March 31, 2012

Pemakanan Tidak Berkhasiat yang Selalu Kita Ambil



 Pernah tak kita terfikir makanan yang selama ni kita makan, ada keburukannya, tambah tambah lagi seorang pelajar. Yang duduk di asrama memang tak ada kesempatan nak masak harap kan makanan dekat kafe atau dewan selera je. Kalau duit pinjaman atau duit belanja yang mak ayah bagi tak mencukupi terpaksa ikat perut. Jalan terbaik untuk berjimat ialah makanan segera yang memang mudah di masak dan yang paling penting murah.

 Mee Segera

Tahu tak kenapa mee segera boleh tahan lama dalam keadaan keras dan akan menjadi lembut apabila direndam dengan air panas? Ini disebabkan oleh kandungan wax(lilin) dalam mee tersebut yang membolehkannya tahan lama. Katakanlah, hari ini anda makan mee segera , dan esoknya korang terasa nak makan mee segera lagi, jangan makan ok. Pastikan anda makan 3 hari berikutnya kerana wax mengambil masa selama 3 hari untuk dihadam. Bayangkanlah kalau anda makan mee segera setiap hari, berapa banyak kandungan wax yang terkumpul dalam perut anda. Dan ini sebenarnya boleh menyebabkan kanser yang boleh membawa maut.

Sardin


Pemerhatian pertama atau kes pertama yang digunakan sebagai bahan bukti betapa buruknya amalan makan sardin ialah ketumbuhan fibroid di dalam rahim. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser benign yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian- pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser sama ada benign atau malignan

Minuman 3 In 1


Pemerhatian pertama atau kes pertama yang digunakan sebagai bahan bukti betapa buruknya amalan makan sardin ialah ketumbuhan fibroid di dalam rahim. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser benign yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian- pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser sama ada benign atau malignan

Panadol

 
Pemerhatian pertama atau kes pertama yang digunakan sebagai bahan bukti betapa buruknya amalan makan sardin ialah ketumbuhan fibroid di dalam rahim. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser benign yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian- pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser sama ada benign atau malignan

Seboleh bolehnya elakkan la 4jenis makanan kat atas. Cari makanan alternatif lain macam roti, biskut, dan lain-lain yang bukan makanan segera. Sayangi diri kita, kalau dah sakit nanti lagi banyak duit yang kita kena keluarkan.