Subscribe:

Saturday, December 1, 2012

iBuildApp~Apekah?

Apakah yang anda tau pasal web nih?ajar2...heheh..

Tuesday, August 14, 2012

BILA ORANG KRISTIAN BERCAKAP MENGENAI HUKUM HUDUD


Tau tak kita ni yang beragama islam ape itu hukum hudud?jangan tau sebut jer, malu kok ram

Friday, April 13, 2012

Pelik nih...Lipas Beranakk

Aduhai...sudah sekian lama ambo tidak mengupdate kan blog ini yang menyebabkan cicak2 pokke2 datang melepak untuk memakan labah2 yang kian memenuhi,,,

Cerita kali nih ambo dapat tentang seekor serangga yang sememangnya bila di gelar serangga akan bertelur untuk membiak..begitu juga spesis lipas..
 
Tapi kali ni lain, gambar2 yang ambo sediakan kat bawah ni memaparkan seekor lipas yang sedang melahirkan anak2nya dengan cara beranak. ajaib2.



putih lagi anak2 lipas nih, nanti hitam la dia,,sbb kuat main panas...


melimpah2 anak

banyak tul anak2 beliau

Yang atas kepala si ibu tu mesti anak bongsu tuh..paling manje..hehe

lepas lahir tu terus bleh breakfirst...



Saturday, March 31, 2012

Pemakanan Tidak Berkhasiat yang Selalu Kita Ambil



 Pernah tak kita terfikir makanan yang selama ni kita makan, ada keburukannya, tambah tambah lagi seorang pelajar. Yang duduk di asrama memang tak ada kesempatan nak masak harap kan makanan dekat kafe atau dewan selera je. Kalau duit pinjaman atau duit belanja yang mak ayah bagi tak mencukupi terpaksa ikat perut. Jalan terbaik untuk berjimat ialah makanan segera yang memang mudah di masak dan yang paling penting murah.

 Mee Segera

Tahu tak kenapa mee segera boleh tahan lama dalam keadaan keras dan akan menjadi lembut apabila direndam dengan air panas? Ini disebabkan oleh kandungan wax(lilin) dalam mee tersebut yang membolehkannya tahan lama. Katakanlah, hari ini anda makan mee segera , dan esoknya korang terasa nak makan mee segera lagi, jangan makan ok. Pastikan anda makan 3 hari berikutnya kerana wax mengambil masa selama 3 hari untuk dihadam. Bayangkanlah kalau anda makan mee segera setiap hari, berapa banyak kandungan wax yang terkumpul dalam perut anda. Dan ini sebenarnya boleh menyebabkan kanser yang boleh membawa maut.

Sardin


Pemerhatian pertama atau kes pertama yang digunakan sebagai bahan bukti betapa buruknya amalan makan sardin ialah ketumbuhan fibroid di dalam rahim. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser benign yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian- pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser sama ada benign atau malignan

Minuman 3 In 1


Pemerhatian pertama atau kes pertama yang digunakan sebagai bahan bukti betapa buruknya amalan makan sardin ialah ketumbuhan fibroid di dalam rahim. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser benign yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian- pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser sama ada benign atau malignan

Panadol

 
Pemerhatian pertama atau kes pertama yang digunakan sebagai bahan bukti betapa buruknya amalan makan sardin ialah ketumbuhan fibroid di dalam rahim. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser benign yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian- pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser sama ada benign atau malignan

Seboleh bolehnya elakkan la 4jenis makanan kat atas. Cari makanan alternatif lain macam roti, biskut, dan lain-lain yang bukan makanan segera. Sayangi diri kita, kalau dah sakit nanti lagi banyak duit yang kita kena keluarkan.

Friday, March 2, 2012

Lame ambo tidok update...

Bukan apo, almaklum sajo lah...ambo ni ke student..xdan nok mengupdate kan blog nih, orang kato apo? bersarang ek?tp ini tidok, udah berkulat hijau tidok mencuci dengan update2 terkini..hohoh...
sebabnyo, sesi pendaftaran la, keno buat itu,keno buat ini..xdan nak nak buat koje lain selain melayari web pendaftaran..


dan lepas daftar plak, ade plak sesi daftar sabjek..ini la yg banyak buat pelajar poning kopalo..mau tidoknyer..kate open register kul 11pagi,kul 11malam baru komplet daftar nyer...xtunggu melepas pulok subjek2 yg hendok di ambil, kalu dok ambil cepat2,buleh exstand derr...


Bile sume tu dah settle, mulo pulak sesi pembelajaran, ko sano ko sini la...dan yang lebih  bermasalahkan ambo, ptptn sampai sekarang idok masok2 lagi..ponin dah nih, nokgi register satu kos ni(special case), keno la status pembayaran yurang pengajian tu lepas, tp doh ptptn tidok masuk, tergendala la semua, runsing jugok takut tidok dapat daftar sem nih..maunyer di bawo ke sem2 depan,sabjek berangkai ni..aduhai ponin sudah,


minggu dopan ambo akan gi office nak settle kan masalah yg pelbagai nih..

ok lah takat ini saje layer...maleh ambo nok ngomen2 banyok, macam2 lagi khojer nak di buet eh..

Wassalam...

Saturday, February 11, 2012

Cuti-cuti Bgn.5: Gua Musang

 Apo yang ambo nok cerito kali ini adalah sebab ingin memperkenalkan hentian baru bagi yang ingin menggunakan laluan gua musang untuk ke destinasi.Ini lah dia
HENTIAN GUA MUSANG

laluan pejalan kaki ke tandas..hehe
 Ape pendapat korang melalui pemandangan dalam gambar nih?ok tak rase2? Bagi ambo ok, sbb bersih.. harap2 xde yang buat sampah kat sini nanti.

ini pun jalan ke tandas..
 Apo yang nok di cerito kan kali ini adalah, nok royak hentian ni buleh tahan cantik dan indahnya..maklumlah hentian baru..ramai yang tak tau lagi nih.. Tandasnya pun masih bersih.

Ambo dan my father sempat singgah ke hentian ni ketika perjalanan pulang dari KL selepas hantar adik di UIA Gombak..

Universiti Islam Malaysia

Keadaan tandas yang masih baik
 Tandas yang di sediakan sungguh membuka selera untuk ambo buat hajat..hehe..
Bilik tandas yang tersedia ada pun banyak, insyaallah tak berebut kalau ramai pengunjung yang hadir. : )

My Abah tengoh setting rambut

Tembok kat depan pintu tandas

Dewan makan
 Inilah kedaan dewan makan kat hentian nih....lebih nampak fleksibel dan mesra pengguna gitu...cewah..
agak selesa untuk menjamu selera..


Kat tengah2 dewan makan ni adalah tempat untuk membeli minuman..terdapat perlbagai minuman yang di sediakan..dan yang menarik,air tersebut di isi di dalam gelas kertas khas yang agak besar.Jenuh nak menghabiskannya.
 
My abah dengan casher air
 Semua pekerja kat medan selera ni di beri uniform khas sama seperti abang berbaju oren tu.. nampak kemas lah...bagus2.. pekerjanya pun sume muda2 dan ada rupe..ewaah...hehe


My Abah sedang menjamu selera

Ambo pong turut tidak melepaskan peluang


Ni gambo mase dah nak balik, lain kali, kalo nak guna laluan gua musang lagi, insyaallah ambo akan berenti seketika di hentian ini untuk berehat...anda2 semua pon di jemput datang jugak..sebab ada sebuah restoran menarik yang akan di buka. 'Muzdalfa Fried Chicken'.. mcm KFC jugak lah

Tuesday, February 7, 2012

Cuti-cuti Bgn.4: KB & Bola

Yeppp....ambo update lagi...hehe...rajin sungguh di kala cuti ini..sambil2 mengasuh de botak boy nuqman nih, mase dio tido bleh la ambo ambek peluang ini...yesss



Pameran

Sebenarnya sebelum ke tempat pameran ni, ambo bermain bowling bersama rakan2 klate unimas...tp xde gambar la plak. Sebb gambo2 yang terlibat ade ngan member2, xde plak diorang upload kat FB atau blog.. 
Hayyo
Mengenai pameran ini, pameran ini bertempat di dataran stadium sul muhammad ke IV Kota Bharu.
Pada asalnya hanya nak cari2 makan2 je kat kawasan ni, tp bile letak parking tengok ado khemah besar, woo...ade program la plak.menarik nih.

Naga tu nampak menarik
Ni hasil seni pelajar2 dari Giat Mara, mereka hanya menggunakan barang2 dari pada logam kenderaan yang terbuang untuk mencipta karekter2 yang menarik.. Kat UNIMAS pun ade jugak projek macam ini, tapi ini lagi menarik nampaknya.

Lagi logam
Dengan menambah perwarnaan pada karekter tersebut lebih memberi kesan kepada karekter yang di cipta..
Fuh...suko benor ambo dengan benda2 cam nih..wewweeetttt

Moto tanpa rim
Motor2 ini juga hasil karya pelajar Giat Mara. Hebat derr!!! Lagi best kalau diorang buat demo cam ne motor ini bergerak..nak tengok sangat nih *_*

Tak tau cm ne tayar tu gerak
Pernah tengok motor  yang bertayar macam nih, tak silap replika motor dari komik jepun bertajuk
'AKIRA'

Macam karekter lam cite transfomers
Eh...ni cam karekter lam cite transfomers..korang tau ape name karekter tu ek?lupa dah
 
Moto honda C70 dengan corak bunga

Corak naga

Bersisik
Motor2 kat atas ni adalah keluar Honda C70... Corak AirSpray ni membuatkan ia menjadi lebih menarik.. Pandai diorang buat..memang seni habis lah...
My abah pun ade jugak sebijik moto cam nih, tapi xdelah sampai bercorak hebat cam nih..biasa2 jer..
Makan Time
Time makan ni plak selepas kitorang jenguk2 pameran..kitorang memang merancang nak makan kat area stadium nih ngan kawan2..
maklum la lepas main bowling lapor tu...dengan tangan lagi yg lenguh mencampak bowling yang berat.
Incik Faiz
Ini encik faiz merangkap classmate di UNIMAS.Dia pun main bowling jugak.top 3 terhebat nih
 
Jalan-jalan cari makan
Hehe..ambo pun tak melepaskn peluang untuk bergambar..main2 mung.
 
Sedap hingga menjilat bibir
Haaa....yang paling depan nih my kawan yang menjadi dalang aktiviti kitorang pada itu hari. Boss page 'Bebudak Kelantan UNIMAS.'
Yang tepi tu plak budak UNIMAS jugak...tapi baru je kenal mase main bowling nih..name beliau Epy..name penuh tak tau la plak..sory2 =_="
Time to TRW

Di hari yang sama di waktu malam, kitorang menunggu untuk menonton perlawanan bola sepak antara Kelantan Vs Kuala Lumpur

 Dengan semangat yang berkobar2, maka ambo ngan kawan2 berhabis duit rm15 untuk membeli tiket.
Jarang2 sekali jer dapat peluang menonton live cam nih. Mase dok beli tiket tu datang abang tu bagi2 kan penanda buku secara percuma...wow!! *--* i like
Banyak plak tuh, gambar kat, 3 pemain yang ade, Khairum Fahmi, Idlan Talaha dan Badri Bakhtiar
best2

Yang gambar Apex tu penanda buku, yang lain2 tu kalender.(Copy google jer)

Gambar2 kat bawah nih suasana stadium yang penuh meriah dan di penuhi rakyat kelantan yang semangat untuk menyokong negeri mereke
'Gomo Klate Gomo!!'
 
Peminat Red Warrior memenuhi Stadium
Bola sudah bermula
Segenap umur turut menontonnye
Perlawanan di teruskan

Ambo jugok nok masuk gambar

Kesimpulan permainan pada malam itu, pada pendapat ambo la, sepanjang separuh masa pertama permainan boleh di katakan rancak dari kedua2 belah pihak, tetapi tiada kesudahan yang menarik. Untuk Pasukan kelantan, pemain import iaitu Gaddar seperti takut dengan Gawang lawan, entah la kenapa.. seperti ada gergasi besar yang menghalang pintu gol..

Namun setelah masuk separuh masa yang ke-2, permainan mula menjadi rancak bile Antwi di bawa masuk dan di tukar dengan Gaddar. Jaringan demi jaringan di berikan ke atas KL..

Badri Bakhtiar
Atau nama panggilannya 'PIYA' berjaya menyumbangkan mata melalui sepakan percuma di luar kotak penalti.Hasil kesilapan pemain lawan kerana bola terkena tangannya.

Danny Antwi
Pemain import ini yang berjaya memeriahkan permainan berjaya menyumbang satu mata untuk kelantan dengan mengkonfiuskan penjaga gol dengan skill yang tersendiri.

Shahrul Idlan Talaha
Penyerang utama TRW sentiasa menjadi harapan turut menyumbang satu matu untuk perlawanan ini.

Orang ramai berarak keluar dari stadium

Inilah suasana ketika orang ramai keluar dari stadium...Mase masuk senang2 jer,bile nak keluar bukan main susah lagi..hehe...masing 2 berebut2... Biasalah tu...same je walau di mana2.

Kawan2 yang tgk bola skali

Red Worrior
Hasil tengok bola pada malam tu, ambo berhabis duit rm75.00 untuk membeli baju The Red Warrior keluaran Umbro..oh..sedih terasa bile duit habis..

Tapi semangat tu tetap ade...Wuyyeehhh!!!