Pages

Subscribe:

Wednesday, August 10, 2011

Kenapa Rebana Pemula




Kaum kerabat dikir barat kampung..

Sebab rebana ibu lah adalah alat dikir barat pertama aku, dengan adanya rebana ibulah aku mula berdikir barat, di kampung dan di tempat aku belajar skang...Rebana ibu pemula segala aktiviti aku, penghilang boring,penambah rakan2... berhabis duit nak beli rebana gara2 seperti menghina budaya kelantan di sarawak,aku tekad nak kembangkan di sana...



Peralatan dikir barat aku

Skang aku dah dpt beli satu set alat muzik dikir barat termasuk speaker dan mic skali,hasil kerja keras aku bekerja part time di merata tempat masa cuti semester yang terlalu lama nih...Syukur kepada ALLAH tak lupa

Dan aku harapkan masa depan dikir barat yang aku bangunkan ni terus berkembang dan dapat di terima di UNIMAS...Ini lah dia,revolusi seni UNIMAS, kumpulan dikir barat PERINTIS WARISAN yang bakal meningkat naik..INSYAALLAH...


Dikir Barat PERINTIS WARISAN

1 komen:

Fard Zee said...

kemah2..ejash gamba terei sket pih.. kawe hok malap doh.. tok bute.. XD hahahaha...

Post a Comment